Plaatsingsvoorwaarden
BEDRIJFSGEBOUW
Het aanbod van roerende goederen op de website wordt niet verkocht door de websitebeheerder, maar door de verkoper. Bij de aankoop van roerende goederen komt er een overeenkomst tot stand tussen koper en verkoper. De websitebeheerder zelf is dus geen partij bij deze koopovereenkomst. Voor het gemak zijn de algemene voorwaarden die tussen verkoper en koper gelden, in dit document opgenomen. Let op: Deze algemene voorwaarden gelden tussen de koper en de verkoper en zijn daarom niet afdwingbaar tegenover de website-eigenaar.
Als de verkoper gevestigd is in een land van de Europese Unie (EU), Noorwegen, Liechtenstein of IJsland, is de Europese Richtlijn Verkoop op Afstand van toepassing. Dit beleid omvat de volgende rechten en garanties:
- De verkoper moet de koper duidelijk en schriftelijk informatie verstrekken over belastingen, betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst.
- De koper dient de bestelling binnen 30 dagen te ontvangen, tenzij met de verkoper een andere termijn is overeengekomen. Indien de betreffende roerende zaak niet (meer) beschikbaar is, zal verkoper de koper hiervan op de hoogte stellen. Betaalde betalingen worden binnen dertig dagen terugbetaald, tenzij de verkoper een soortgelijk artikel levert.
- De koper beschikt over een herroepingsrecht, wat betekent dat de koper de aankoop gedurende minimaal veertien dagen zonder opgave van reden kan ontbinden. Eventuele gemaakte verzendkosten zijn voor rekening van de koper. Betaalde betalingen worden binnen dertig dagen teruggestort.
ARTIKEL 1 - DEFINITIES
In deze bemiddelingsvoorwaarden worden de volgende termen gebruikt:
Website: beschikbaar platform toegankelijk via Sunabz, inclusief alle bijbehorende subdomeinen.
Website-eigenaar: Sunabz, gevestigd in de Oosterveldsingel 5G gevestigd te Hengelo en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 86933434 is geregistreerd.
Koper: degene die een aankoop doet op bovengenoemde website.
Verkoper: Een bedrijf dat als producent of als handelaar roerende goederen aan de koper verkoopt.
ARTIKEL 2 - RECHTEN VAN DE KOPER
Als de verkoper gevestigd is in een land van de Europese Unie (EU), Noorwegen, Liechtenstein of IJsland, is de Europese richtlijn verkoop op afstand van toepassing. Dit beleid omvat de volgende rechten en garanties:
De verkoper moet de koper duidelijk en schriftelijk informatie verstrekken over belastingen, betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst.
De koper dient de bestelling binnen 30 dagen te ontvangen, tenzij met de verkoper een andere termijn is overeengekomen. Indien de betreffende roerende zaak niet (meer) beschikbaar is, zal verkoper de koper hiervan op de hoogte stellen. Betaalde betalingen worden binnen dertig dagen terugbetaald, tenzij de verkoper een soortgelijk artikel levert.
De koper beschikt over een herroepingsrecht, wat betekent dat de koper de aankoop gedurende minimaal veertien dagen zonder opgave van reden kan ontbinden. Eventuele gemaakte verzendkosten zijn voor rekening van de koper. Betaalde betalingen dienen binnen dertig dagen te worden terugbetaald.
ARTIKEL 3 - TYPE BEMIDDELINGSDIENST
Het aanbod van roerende goederen op de website wordt niet verkocht door de websitebeheerder, maar door de verkoper. De aankoop van roerende goederen is dus het voorwerp van een overeenkomst tussen koper en verkoper. De websitebeheerder is zelf geen partij bij deze koopovereenkomst.
Via de Website worden bepaalde roerende zaken aangekocht bij derden, al dan niet gevestigd in de Europese Unie.
De dienst van de websitebeheerder is een bemiddelingsdienst die ter beschikking wordt gesteld aan een derde partij. Bij het bestellen van goederen via de website is de website-eigenaar bevoegd om namens en voor rekening van de koper als tussenpersoon op te treden en de goederen te bestellen bij de daadwerkelijke verkoper van de betreffende goederen.
Indien de feitelijke verkoper buiten Nederland gevestigd is en de betreffende roerende zaak dientengevolge geïmporteerd moet worden, gebeurt dit namens de koper. Bijkomende kosten, zoals invoerbelasting en (douane)inklaringskosten, zijn voor rekening van de koper.
ARTIKEL 4 - BETALING De betaling voor het gekochte product wordt verwerkt door de websitebeheerder. De websitebeheerder draagt tevens zorg voor de (terug)betaling aan de daadwerkelijke verkoper.
Het is mogelijk dat de op de website vermelde prijzen afwijken van de bedragen die de websitebeheerder aan de daadwerkelijke verkoper betaalt. Het is mogelijk dat Verkoper na aankoop door Koper de mogelijkheid wordt geboden om het Product voor een lager bedrag aan te schaffen. Het verschil tussen het door de Koper betaalde bedrag en het aan de Verkoper betaalde bedrag wordt beschouwd als een vergoeding voor de bemiddelingsdienst die door de Websitehouder aan de derde wordt verleend.
ARTIKEL 5 - KLACHTENPROCEDURE
Indien de koper ontevreden is over de wijze waarop de (makelaars)overeenkomst is uitgevoerd, kan hij of zij dit kenbaar maken aan de websitebeheerder via de op de website vermelde contactgegevens. Elke melding van de koper wordt door Websitehouder met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en zo snel mogelijk verwerkt. De websitebeheerder zal de koper uiterlijk veertien dagen na ontvangst van de melding een inhoudelijke reactie geven.
Bij ontevredenheid over de in lid 1 van dit artikel genoemde procedure kan de koper zich wenden tot de Geschillencommissie van het Europese OS Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/) draai je om.
Algemene bedrijfsvoorwaarden
INHOUD:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - Het Contract
Artikel 6 - Herroepingsrecht
Artikel 7 - Kosten bij herroeping
Artikel 8 - Uitsluiting van het herroepingsrecht
Artikel 9 - De prijs
Artikel 10 - Naleving en garantie
Artikel 11 - Levering en uitvoering
Artikel 12 - Termijntransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 - Betaling
Artikel 14 - Klachten
Artikel 15 - Geschillen
Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen
ARTIKEL 1 - DEFINITIES
Deze Voorwaarden definiëren de volgende termen:
Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten koopt in verband met een overeenkomst op afstand en deze producten, digitale inhoud en/of diensten van de ondernemer ontvangt of van een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer worden geleverd;
Wachttijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep, bedrijf of ambacht en een overeenkomst aangaat met de ondernemer;
Dag: kalenderdag;
Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm worden geproduceerd en geleverd;
Termijnzaken: een overeenkomst met betrekking tot een geheel van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
Duurzame gegevensdrager: elk (hulp)middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op zodanige wijze dat toekomstige opvraging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk is, waaronder begrepen e-mail.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand; Modelformulier: het formulier voor herroeping dat de ondernemer aan de consument ter beschikking stelt en dat de consument kan invullen als hij gebruik wil maken van zijn herroepingsrecht;
Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten tot het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand met de consument.
Techniek voor communicatie op afstand: Middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst op afstand, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen
Algemene voorwaarden: deze algemene voorwaarden van de ondernemer.
ARTIKEL 2 - IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER
PJTrade
Breemarsweg 116AF
sunabzcustomerservice@gmail.com
NL864151032B01
86933434
ARTIKEL 3 - TOEPASSELIJKHEID
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke overeenkomst op afstand en elke bestelling die tussen ondernemer en consument wordt gesloten.Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer vóór het sluiten van de overeenkomst op afstand aangeven dat de algemene voorwaarden ter inzage liggen, op welke wijze deze zijn in te zien en dat deze algemene voorwaarden kosteloos aan de consument worden toegezonden. op zijn verzoek zo spoedig mogelijk. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, wordt in afwijking van het vorige lid de tekst van deze algemene voorwaarden voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, op zodanige wijze dat deze door de consument op eenvoudige wijze kan worden gesloten, aan de consument ter beschikking gesteld. bewaar ze op een duurzame gegevensdrager. Indien dit niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden. . Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden ook specifieke product- of dienstvoorwaarden van toepassing zijn, zijn het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en zal de consument bij tegenstrijdige voorwaarden steeds een beroep doen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is. Mocht op enig moment één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig worden verklaard of nietig worden verklaard, dan blijven deze algemene voorwaarden voor het overige van kracht en zal de betreffende nietige of nietige bepaling in onderling overleg onmiddellijk van kracht worden verklaard. door een bepaling die de betekenis van het origineel zo dicht mogelijk benadert. Situaties waarin deze Algemene Voorwaarden niet voorzien, dienen te worden beoordeeld aan de hand van deze Algemene Voorwaarden. Eventuele onduidelijkheden over de interpretatie of inhoud van één of meerdere bepalingen van onze Algemene Voorwaarden dienen geïnterpreteerd te worden in overeenstemming met deze Algemene Voorwaarden.
ARTIKEL 4 - HET AANBOD
Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden met opschortende of vervolgwerking of een andere voorwaarde geschiedt, wordt dit uitdrukkelijk in het aanbod vermeld. Het aanbod van de ondernemer is onder voorbehoud. De ondernemer heeft het recht het aanbod te wijzigen en aan te passen. Het aanbod van de ondernemer bevat een omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten, die te allen tijde volledig en juist is. Het aanbod bevat een voldoende gedetailleerde beschrijving om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen die de indruk wekken dat deze afbeeldingen het aangeboden product tonen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod kunnen de ondernemer niet binden. De afbeeldingen van de producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. De ondernemer kan echter niet garanderen dat de afgebeelde kleuren exact overeenkomen met de werkelijke kleuren van de producten. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is welke rechten en plichten aan het aanvaarden van het aanbod zijn verbonden.Dit geldt in het bijzonder voor: de prijs inclusief belastingen; de eventuele kosten van verzending; de wijze waarop de overeenkomst tot stand komt en welke handelingen daarvoor nodig zijn; ongeacht of het tarief voor langeafstandscommunicatie al dan niet op een andere grondslag wordt berekend dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel; Of de overeenkomst na het sluiten ervan wordt gearchiveerd en, zo ja, op welke wijze deze voor de consument kan worden ingezien. De minimale looptijd van de overeenkomst op afstand bij een duurtransactie. De toepassing van het herroepingsrecht; De wijze van betaling, levering en uitvoering van de overeenkomst;
ARTIKEL 5 - HET CONTRACT
De overeenkomst komt, met inachtneming van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment dat de consument het aanbod aanvaardt en aan de voorwaarden daarvoor is voldaan. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld de ontvangst van de elektronische aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument de mogelijkheid heeft om elektronisch te betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen. De ondernemer mag zich binnen wettelijke grenzen op de hoogte stellen van de mogelijkheid van de consument om aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de dealer op grond van dit onderzoek een goede reden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, heeft hij het recht een bestelling of aanvraag gemotiveerd af te wijzen of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, dienst of digitale inhoud aan de consument, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, de volgende gegevens verstrekken: Het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer, waar de consument met klachten terecht kan; de voorwaarden en wijze waarop de consument van zijn herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding over het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht; De informatie over garanties en bestaande service na aankoop; de prijs, inclusief belastingen, voor het product, de dienst of de digitale inhoud; De kosten van bezorging, indien van toepassing; de wijze van betaling, levering of uitvoering van de overeenkomst op afstand; de voorwaarden voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een looptijd heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is; als de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
ARTIKEL 6 - HERROEPINGSRECHT
Bij levering van de producten: Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze herroepingstermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument en de ondernemer aangewezen vertegenwoordiger. Als: de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld, gaat de herroepingstermijn in op de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen.De ondernemer mag een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd. Als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen, gaat de herroepingstermijn in op de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen; de overeenkomst strekt tot het geregeld afleveren van producten gedurende een bepaalde periode, gaat de herroepingstermijn in op de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen. Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd: Bij een dienstenovereenkomst of een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, kan de consument de overeenkomst binnen veertien dagen zonder herroeping ontbinden. redenen. Deze veertien dagen gaan in op de dag die volgt op het sluiten van het contract. Verlengde herroepingstermijn voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij ontbreken van een instructie over herroepingsrecht: als de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het model niet heeft verstrekt herroepingsformulier, vervalt de herroepingstermijn De bedenktijd loopt af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de voorgaande leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd. Als de ondernemer de consument de in het vorige lid bedoelde informatie binnen twaalf maanden na het ingaan van de initiële bedenktijd heeft verstrekt, verstrijkt de bedenktijd veertien dagen na de dag waarop de consument deze informatie heeft ontvangen. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in de mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wil behouden. Indien hij gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de redelijke en duidelijke instructies van de ondernemer. Indien de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht, is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, aan de ondernemer mede te delen. De consument dient dit kenbaar te maken via het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde goederen tijdig zijn teruggezonden, bijvoorbeeld door het overleggen van een bewijs van verzending.
ARTIKEL 7 - KOSTEN VOOR DE UITOEFENING VAN HET HERROEPINGSRECHT
Bij uitoefening van het herroepingsrecht hoeft de consument uitsluitend de kosten van het retourneren te dragen. De ondernemer zal het aankoopbedrag zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen op dezelfde wijze als de consument heeft gebruikt. Hiervoor is retournering door de dealer of sluitend bewijs van de volledige retournering vereist. Eventuele waardevermindering van het product, veroorzaakt door onzorgvuldige omgang, komt voor rekening van de consument. Dit kan niet worden beweerd als de winkelier niet alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt. Dit dient te gebeuren voordat het koopcontract wordt gesloten.
ARTIKEL 8 - UITSLUITING VAN HET HERROEPINGSRECHT
Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk indien de ondernemer dit bij het indienen van het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, duidelijk heeft gemaakt en het een van de in lid 2 en 3 genoemde producten betreft. Een uitsluiting is alleen mogelijk voor de volgende producten die door de dealer tot stand zijn gebracht volgens specificaties van de consument; Die duidelijk persoonlijk van aard zijn; Die snel bederven of verouderen; waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft; voor individuele kranten en tijdschriften; voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken; voor hygiëneproducten waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken. Een uitsluiting is slechts mogelijk voor de volgende diensten: betreffende logies, vervoer, restaurantexploitatie of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of in een bepaalde periode; waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen vóór het einde van de bedenktijd; Over weddenschappen en loterijen
ARTIKEL 9 - PRIJS
Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in BTW-tarieven. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten met variabele prijzen aanbieden waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat alle vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als deze het gevolg zijn van wet- of regelgeving. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan als de ondernemer daarmee heeft ingestemd en: deze het gevolg zijn van. wettelijke regelingen of bepalingen; of de consument heeft het recht de overeenkomst op te zeggen tegen de dag waarop de prijsverhoging ingaat. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk- en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product tegen de foutieve prijs te leveren.
ARTIKEL 10 - GARANTIE EN CONFORMITEIT
De ondernemer garandeert dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, de redelijke eisen aan betrouwbaarheid en/of bruikbaarheid en de ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. . Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden. Hieronder wordt mede verstaan iedere belofte van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin hij aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe hij wettelijk verplicht is indien hij zijn deel van de overeenkomst niet is nagekomen. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken na levering schriftelijk aan de ondernemer te worden gemeld. De producten dienen in de originele verpakking en in nieuwstaat geretourneerd te worden.De garantie geldt niet indien: De consument de geleverde producten zelf repareert en/of bewerkt of door derden laat repareren en/of bewerken; De geleverde producten zijn blootgesteld aan abnormale omstandigheden of er is anderszins onzorgvuldig mee omgegaan of in strijd met de instructies van de ondernemer en/of op de verpakking; Het gebrek geheel of gedeeltelijk het gevolg is of wordt van overheidsvoorschriften ten aanzien van de soort of kwaliteit van de gebruikte materialen.
ARTIKEL 11 - LEVERING EN UITVOERING
De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, accepteert het bedrijf bestellingen met bekwame spoed, doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij de consument akkoord is gegaan met een langere levertijd. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op schadevergoeding. Alle levertijden zijn indicatief. Aan eventuele opgegeven leverdata kan de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding. In geval van ontbinding conform lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel te vinden. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor rekening van de ondernemer. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van overhandiging aan de consument of een vooraf genoemde en aan de vertegenwoordiger van de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
ARTIKEL 12 - TERMIJN VAN TRANSACTIES: DUUR, BEËINDIGING EN VERLENGING
Opzegging De consument heeft te allen tijde het recht om een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te beëindigen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van maximaal één maand. De consument heeft te allen tijde het recht om een overeenkomst die voor bepaalde tijd is gesloten en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, op te zeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand tegen het einde van de bepaalde duur. termijn periode. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten: te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode; beëindig ze tenminste zoals ze door hem zijn afgesloten; altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn die de ondernemer voor zichzelf heeft gesteld. Verlenging Een overeenkomst voor bepaalde tijd die is aangegaan voor de regelmatige levering van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde periode.In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is gesloten en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- of weekbladen of tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor maximaal drie maanden als de consument de verlengde overeenkomst vóór het verstrijken van de verlengingstermijn kan opzeggen. met een opzegtermijn van maximaal één maand. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan voor het geregeld afleveren van producten of diensten, kan alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde het recht heeft om op te zeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden. als de overeenkomst betrekking heeft op het geregeld afleveren van dag- of weekbladen of tijdschriften, maar minder dan één keer per maand. Een overeenkomst voor bepaalde tijd voor het geregeld ter kennismaking afleveren van proefdagen, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na het verstrijken van de proef- of kennismakingsperiode. Duur Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, kan de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
ARTIKEL 13 - BETALING
Tenzij een andere datum is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van de in artikel 6 lid 1 bedoelde bedenktijd. Bij een overeenkomst tot het verlenen van een dienst gaat deze termijn in nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. De consument heeft de plicht om onjuistheden in de verstrekte gegevens of de opgegeven betaling onverwijld aan de ondernemer te melden. Bij wanbetaling door de consument heeft de ondernemer, behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf vastgestelde redelijke kosten aan de consument in rekening te brengen.
ARTIKEL 14 - KLACHTENPROCEDURE
De ondernemer dient te beschikken over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure af te handelen. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer. Bij de dealer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een ontvangstbevestiging en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten. Indien de klacht niet in der minne kan worden opgelost, ontstaat er een geschil dat valt onder de geschillenregeling.
ARTIKEL 15 - GESCHILLEN
Op overeenkomsten tussen ondernemer en consument waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
ARTIKEL 16 - AANVULLENDE OF ANDERE BEPALINGEN Bepalingen die aanvullend of afwijkend zijn van deze Algemene Voorwaarden mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen op zodanige wijze schriftelijk te worden vastgelegd of vastgelegd dat de consument deze op een duurzame drager toegankelijk kan houden.
ARTIKEL 17 - KLEDING EN SCHOENEN
Helaas accepteren wij geen retourzendingen van kleding en schoenen, omdat dit een verwoestende impact heeft op ons milieu.Als uw kledingstuk niet past, geven wij u een waardebon van 50% om een betere maat te bestellen. We raden aan om het originele kledingstuk cadeau te geven aan een vriend om verspilling te voorkomen. Hier zijn enkele feiten waarom we deze beslissing hebben genomen: - Volgens de Environmental Protection Agency belandde in 2018 17 miljoen ton textielafval op stortplaatsen, goed voor 5,8 procent van het totale afval dat dat jaar werd geproduceerd. - Volgens het World Resources Institute is er 2.700 liter water nodig om één katoenen overhemd te produceren. - Het kan meer dan 200 jaar duren voordat textiel op stortplaatsen is afgebroken. Omdat onze producten rechtstreeks van de fabrikant worden verzonden, leveren wij al een belangrijke bijdrage aan de bescherming van het milieu. Het accepteren van retourzendingen en de daarmee gepaard gaande verspilling van kleding en extra uitstoot door logistiek zou niet stroken met onze missie: een betere wereld.